Árajánlat előtti tárgyalás? Juss el az ajánlatadásig egyszerűbben!

Árajánlat előtti tárgyalás? Juss el az ajánlatadásig egyszerűbben!

Árajánlat készítő program

Egy jó árajánlat készítő program megkönnyíti az életedet. Online árajánlat készítő programnak hívjuk azokat a rendszereket, amelyekkel gyorsan és egyszerűen tudsz árajánlatot készíteni, automatizált a kiküldés és a visszajelzés, van benne ajánlat uránkövetés, szerződés és megrendelő is készíthető vele. A Documento ezeknek a kritériumoknak tökéletesen megfelel. Használd, hogy minél több elfogadott árajánlatod legyen. De el is kell tudnod jutni addig, hogy árajánlatot tudj adni, ehhez pedig általában tárgyaláson keresztül vezet az út.

Vállalkozóként sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy tárgyalnunk kell. Ilyen helyzetekben sokan érzik úgy, hogy különböző sales technikákat kell alkalmazni, vagy legalábbis kellene. 

Sok ilyen technika van, amelyeket időigényes elsajátítani, gyakorolni kell őket, és ráadásul nem is biztos, hogy mindenkinél működnek. De van egy sokkal egyszerűbb módszer.

 

Tárgyalástechnika

Ha a tárgyalástechnika területén profi vagy, azzal jobb helyzetbe hozod magad. Képzeld el azt a helyzetet, hogy építőipari kivitelező vagy. Ahhoz, hogy egy munkára árajánlatot tudj adni, először kommunikálni kell az ügyféllel, vagyis le kell tudni adni magadat. Ha 10 találkozóból, csak 4 esetben kérnek tőled ajánlatot, akkor kisebb az esélye, hogy a te ajánlatodat fogadják el, vagyis kevesebb esélyed lesz új megbízáshoz jutni.

Ha 10 megbeszélésből 9 esetben jutsz el addig, hogy ajánlatot kérjenek tőled, akkor a nagy számok törvénye alapján nagyobb az esély arra, hogy munkád lesz ezekből az ajánlatkérésekből.

Ahhoz, hogy az ajánlatkérésig eljuss, hitelesnek kell tűnnöd a partner szemében. Ez a legfontosabb. Ha nem vagy hiteles, akkor nincs meg feléd a bizalom, vagyis sokan nem is fognak ajánlatot kérni tőled. Vagy ha igen, akkor nem a tiédet fogadják el. 

 

Adj el egyszerűen

Az eladás legegyszerűbb és leghatékonyabb módja, ha sokat kérdezel, és figyelsz a válaszokra, illetve figyelsz arra is, amit a lehetséges ügyfeled nonverbális (nem szóbeli) kommunikációjából szűrhetsz le. Szóval ahelyett, hogy egyből elmondod az ötleteidet, javaslataidat, kérdezz minél többet, tudd meg, hogy valójában mit szeretne az ügyfél, mi az, amire  valójában keresi a megoldást.

A klasszikus tárgyalási szituáció az, hogy van egy eladó és van egy lehetséges vevő. Ebben a helyzetben az eladó el szeretne adni, a vevő viszont azon van, hogy nehogy valami olyat akarjanak neki eladni, amire nincs is szüksége, vagy túl drága, de leginkább attól fél, hogy nehogy "hülyére vegyük". Ez a helyzet feszültséget teremt.

Az érdeklődés alapú tárgyalás ezzel szemben az, ahol a vevőt kimozdítjuk a klasszikus szituációban megszokott szerepéből, azzal hogy kérdezünk. Olyan megoldást próbálunk találni, ami mindkét félnek jó. 

Gondolj csak arra, hogy kétféle ember van: az egyik imádja a pizza szélét, ahol már nincs feltét, a másik mindig otthagyja. Szóval ha ki tudod deríteni kérdésekkel, hogy a tárgyalópartnered a pizzának melyik részét szereti, akkor nyert ügyed van.

Kezdd el használni ezt a nagyon egyszerű módszert, és rövid időn belül több megbízásod lesz, mint gondolnád.


Documento
Árajánlat és szerződés néhány kattintással!

Próbáld ki 7 napig ingyen, kötelezettségek nélkül!

Regisztrálok

Bankkártya logók Bankkártya logók
Stabil válságállósági tanusítvány Trustworthy company Pénzügyileg stabil vállolkozás
Weboldalunkon cookiekat használunk, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.
Elfogadom Adatvédelmi tájékoztató